085-0290035 Zonnedauw 4 9202PA Drachten

Internetbankieren

Internetbankieren met de leefgeldrekening bij ABN AMRO

Al enige tijd is het bij ABN AMRO mogelijk voor mensen met een leefgeldrekening om gebruik te maken van internet- en mobielbankieren. Omdat hierover toch nog veel onduidelijk is, geven wij graag wat meer informatie.

Activeren

U activeert internetbankieren met een E.dentifier. Deze kunt u zelf gratis bij de ABN AMRO aanvragen. Vervolgens moet u het account eenmalig activeren via de website van de bank.

Mogelijkheden

Wanneer internetbankieren is geactiveerd, kunt u ook gebruik maken van de ABN AMRO app, betalingen doen via iDeal en overschrijvingen doen naar andere rekeningen. Ook is het mogelijk om zelf een vervangende betaalpas aan te vragen wanneer u deze bent verloren.

Open of gesloten leefgeldrekening

De ABN AMRO kent twee typen leefgeldrekeningen: een ‘open’ en een ‘gesloten’ rekening. Heeft u een ‘gesloten’ leefgeldrekening, dan kunt u wel uw leefgeldrekening bekijken, maar geen betalingen verzenden of ontvangen. U kan zelf bij de omschrijving van de rekening zien welk type rekening u heeft. Heeft u hier vragen over, neem dan contact met ons op.

Problemen met inloggen?

Lukt het u niet om internetbankieren te activeren, neem dan eerst contact op met de ABN AMRO klantenservice. In veel gevallen kunnen zij u verder helpen.