Budgetbeheer

Budgetbeheer

Wanneer u (tijdelijk) niet in staat bent om over uw eigen inkomsten en uitgaven te waken, of u vindt het moeilijk om uw eigen geldzaken goed te regelen, dan is er een mogelijkheid om uw financiën door Box Budgetbeheer en Bewindvoering te laten beheren.
Dit noemen we dan budgetbeheer.

Wij helpen u graag om uw financiële zaken weer op orde te krijgen. Met een zogenoemde beheerrekening zorgen wij voor de betaling van vaste lasten en uw wekelijkse huishoudgeld, eventuele aflossingen op schulden en overige posten.
Alle gemaakte afspraken leggen we vast in een budgetplan.
Ook wordt er vanuit budgetbeheer gereserveerd,  voor eenmalige betalingen en voor onvoorziene uitgaven. Door middel van budgetbeheer wordt voorkomen dat er schulden ontstaan of dat de aanwezige schulden verder oplopen.
Budgetbeheer is een vrijwillige overeenkomst tussen u en de budgetbeheerder en is per maand opzegbaar.

Uitvoering

Al uw inkomsten, zoals, salaris, uitkering, toeslagen, kinderbijslag etc. worden op een beheerrekening gestort. Vanaf deze rekening worden uw vaste lasten betaald en wordt u wekelijkse huishoudgeld betaald. Daarnaast wordt er geprobeerd maandelijks geld te reserveren voor onvoorziene uitgaven.
Verder worden alle instanties aangeschreven waar u regelmatig een betaling aan doet. Denk hierbij aan huur, energie etc. Er wordt hun gevraagd om voortaan alle post naar Box Budgetbeheer en Bewindvoering toe te sturen zodat deze rekeningen door ons betaald kunnen worden. (mits er voldoende geld is natuurlijk).

Doordat u thuis geen financiële post meer ontvangt, zorgt dit voor rust en stabiliteit in uw privé situatie.
Om een goed overzicht te krijgen van alle inkomsten en uitgaven wordt er een budgetplan gemaakt. Dit budgetplan wordt dan met u besproken en uitgevoerd.

Schulden

Daarnaast kan uit het budgetplan blijken dat u meer uitgaven dan inkomsten heeft.
Samen met u wordt gekeken waar u op kunt besparen. Mocht er sprake zijn van schulden, dan wordt in overleg met u gekeken wat de beste oplossing hiervoor is. Soms wordt er voor gekozen om betalingsregelingen te treffen met de schuldeisers. En in andere gevallen is het beter om u door te verwijzen naar de daarvoor bestemde instanties, bijvoorbeeld de Gemeentelijke Kredietbank voor een aanvraag schuldregeling.

Wij zullen u daarin bijstaan en begeleiden.
Ons doel is dat u ten slotte zelf weer leert uitkomen met uw geld.

Budgetbeheer Basis

Het inkomen wordt gestort op een daarvoor geopende (beheer)rekening. U machtigt Box Budgetbeheer en Bewindvoering om deze bankrekening te beheren. Alleen de vaste lasten zoals; huur/hypotheek, gas, water, licht en de zorgverzekering worden van de beheerrekening betaald. Het resterende bedrag wordt dan maandelijks naar u overgemaakt op uw eigen privérekening.
Werkzaamheden Budgetbeheer Basis:

  • het opmaken van een budgetplan en het geven budgetadviezen.
  • het openen van een beheerrekening voor u.
  • het verzorgen van betalingen van de vaste lasten zoals:: huur, energie, water en zorgverzekering.
  • het resterende saldo wordt dan maandelijks naar u overgemaakt
  • het geven van advies over bezuinigingen.
  • er voor verzorgen dat de post naar u wordt doorgestuurd.
  • het geven van toegang tot uw eigen persoonlijke dossier.
Budgetbeheer Totaal

Het inkomen wordt gestort op een daarvoor geopende (beheer)rekening. U machtigt Box Budgetbeheer en Bewindvoering om deze bankrekening te beheren. Alle lasten worden dan van deze rekening betaald. Daarnaast zal er wekelijks of eventueel maandelijks leefgeld worden overgemaakt.
Werkzaamheden Budgetbeheer Totaal:

  • het opmaken van een budgetplan.
  • het openen van een beheerrekening voor u, en eventueel een leefgeldrekening.
  • het verzorgen van de betalingen van uw vaste lasten.
  • het wekelijks overmaken van leefgeld. (wekelijks dan wel maandelijks)
  • indien nodig het aanvragen van toeslagen
  • het aanvragen van bijzondere bijstand.
  • het verzorgen van de aanvragen kwijtschelding voor lokale heffingen en belastingen.
  • het geven van advies over bezuinigingen.
  • er voor verzorgen dat de post naar u wordt doorgestuurd.
  • het geven van toegang tot uw eigen persoonlijke dossier.

Op budgetbeheer zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Tarieven
Eenpersoons budgetbeheerMaandtariefOpstartkosten
Basis€ 52,00 € 125,00
Totaal€ 65.50€ 125,00

 

Tweepersoons budgetbeheerMaandtariefOpstartkosten
Basis€ 62,00 € 135,00
Totaal€ 75,50 € 135,00

 

Overige werkzaamhedenUurtarief
Extra werkzaamheden (in overleg)€ 49,50

Naar contactformulier