Senioren Administratie

Senioren-Administratie

Heeft u in uw directe omgeving geen kinderen of andere mensen die u kunnen helpen met uw administratie en bankzaken?
Heeft u ook moeite met de digitale ontwikkeling en het regelen van uw administratie en bankzaken via de computer?
Lukt het u door ziekte niet meer om zelf uw administratie te doen?

Zou het dan niet mooi zijn als er een vertrouwd iemand is die u daarbij op een persoonlijke manier bij ondersteunt en zaken voor uw regelt?

Na uw aanmelding komen wij bij u thuis langs of bij de instelling waar u verblijft, voor een kennismakingsgesprek. We bespreken met u de mogelijkheden waarmee wij u kunnen ondersteunen. Mocht u hiermee akkoord gaan, dan maken we daarna een nieuwe afspraak om de administratie en financiële situatie in kaart te brengen.

Box Budgetbeheer en Bewindvoering biedt u de volgende administratieve diensten:

Administratie éénmalig op orde brengen

Samen met u bekijken we bij u thuis de gehele administratie. We zorgen dat alles netjes en overzichtelijk wordt opgeborgen en geven u de bijbehorende uitleg. U krijgt een overzicht wanneer u welke administratieve handelingen zelf moet verrichten.

Maandelijkse ondersteuning

Wilt u liever dat we elke maand bij u langs komen? We brengen uw administratie op orde en helpen u elke maand met de administratieve zaken zoals het verrichten van betalingen en het uitzoeken en beantwoorden van correspondentie.

Inkomensbeheer

Als u graag wilt dat wij het volledig van u overnemen, dan behoort dit ook tot de mogelijkheden. Wij zorgen er dan voor dat alles betaald wordt. U heeft er dan verder geen omkijken meer naar. U ontvangt dan van ons maandelijks een verslag over uw inkomsten en uitgaven

Onze dienstverlening is er volledig op gericht om u als senior te ondersteunen. Tijd en aandacht, éénmalig of voor de langere termijn. U kiest zelf wat het beste bij u past.
Wij begeleiden en ondersteunen u bij bijvoorbeeld:

– Het tijdig betalen van de rekeningen
– Het aanvragen van toeslagen en/of gemeentelijke tegemoetkomingen
– Het doornemen van uw verzekeringsportefeuille om deze inzichtelijk te maken. (Zijn er besparingen mogelijk of zijn ze nog noodzakelijk?)
– Het doornemen van uw hypotheek. Zijn er besparingen mogelijk?
– Het verzorgen van de belastingaangifte
– Het verzorgen van de administratieve zaken bij een eventuele verhuizing

Het is vanzelfsprekend dat u altijd recht heeft op inzage in uw financiën. U ontvangt maandelijks een verslag waarin een helder en volledig overzicht van uw financiële situatie wordt weergegeven. Tevens worden de bezoeken vastgelegd en wordt er een bezoekverslag opgemaakt. Als u het prettig vindt worden familieleden en/of bekenden geïnformeerd of er bij betrokken.

Een kennismakingsgesprek is gratis en geheel vrijblijvend.

Ga naar begrippen