085-0290 035 Zonnedauw 4 9202PA Drachten

Budgetbeheer

Wanneer u (tijdelijk) niet in staat bent om uw eigen geldzaken goed te regelen, dan is er een mogelijkheid om dit door Box Budgetbeheer en Bewindvoering te laten beheren. Dit noemen we dan budgetbeheer.

Wij helpen u graag om uw financiële zaken weer op orde te krijgen. Met een zogenoemde beheerrekening zorgen wij voor de betaling van vaste lasten, uw wekelijkse huishoudgeld en eventuele aflossingen op uw schulden.
We leggen de gemaakte afspraken vast in een budgetplan.
Ook wordt er geld gereserveerd voor eenmalige betalingen en voor onvoorziene uitgaven. Zo wordt er voorkomen dat er schulden ontstaan of dat schulden verder oplopen.

Uitvoering

Al uw inkomsten, zoals, salaris, uitkering, toeslagen, kinderbijslag etc. worden op een beheerrekening gestort. Van deze rekening gaan wij dan uw vaste lasten betalen en u wekelijks leefgeld overmaken.
Alle bedrijven worden aangeschreven waar u regelmatig een betaling aan doet. Denk hierbij aan huur, energie etc. Wij vragen hun dan om voortaan de post naar Box Budgetbeheer en Bewindvoering toe te sturen. Omdat u deze post thuis niet meer ontvangt, zorgt dit voor rust in uw privé situatie.

Schulden

  • opmaken van een budgetplan en het geven budgetadviezen.
  • openen van een beheerrekening voor u.
  • verzorgen van betalingen van de vaste lasten zoals:: huur, energie, water en zorgverzekering.
  • resterende saldo wordt dan maandelijks naar u overgemaakt
  • geven van advies over bezuinigingen.
  • verzorgen dat de post naar u wordt doorgestuurd.
  • toegang tot uw eigen persoonlijke dossier.

Budgetbeheer

Alle lasten worden dan van de beheerrekening betaald. Daarnaast zal er wekelijks of eventueel maandelijks leefgeld worden overgemaakt.
Werkzaamheden Budgetbeheer:

  • opmaken van een budgetplan.
  • openen van een beheerrekening voor u, en eventueel een leefgeldrekening.
  • verzorgen van de betalingen van uw vaste lasten.
  • wekelijks overmaken van leefgeld.
  • indien nodig het aanvragen van toeslagen
  • aanvragen van bijzondere bijstand.
  • verzorgen van de aanvragen kwijtschelding voor gemeentelijke heffingen en belastingen.
  • geven van advies over bezuinigingen.
  • zorgen dat de post naar u wordt doorgestuurd.
  • toegang tot uw eigen persoonlijke dossier.

Rekening en Verantwoording

Bij bewindvoering moet er aan u of de kantonrechter elk jaar rekening en verantwoording worden afgelegd over hoe de bewindvoerder met uw geld is omgegaan.

Dit gebeurt bij budgetbeheer meestal niet, wij vinden dit wel zeer belangrijk.
Naast dat u 24 uur per dag 7 dagen in de week kunt inloggen in uw eigen dossier, zullen wij jaarlijks op papier aan u rekening en verantwoording afleggen.
Hierin kunt u dan overzichtelijk zien hoe wij als uw budgetbeheer met uw geld zijn omgegaan.

Tarieven budgetbeheer (2025)

Eenpersoons budgetbeheer

  • € 73,50 per maand
  • € 150,00 eenmalige opstartkosten

Tweepersoons budgetbeheer

  • € 83,50 per maand
  • € 165,00 eenmalige opstartkosten

Overige werkzaamheden

  • € 83,50 per uur